Trápí vás pozdní usínání a špatný spánek? Přečtěte si pár praktických rad pro zdravé spaní.

zdravý spánek

1) Doporučuje se nejíst těsně před spaním, a pak se můžete těšit na zdravý spánek.

2) Jít spát nejpozději do 22-23 hodin. V této době je tělo uvolněné, nervový systém uklidněný, ideální doba k usínání. Odborníci říkají, že dospělý člověk potřebuje 7-8 hodinový zdravý spánek.

3) Při spánku by měla být hlava směrem k severu nebo na východ.

4) Kvalitní matracezáklad zdravého spaní. Lépe spát na tvrdém, rovném povrchu než na měkké proležené matraci.

5) Spěte nazí pod lehkou přikrývkou.

6) Zajímá vás zdravé spaní? Tak nespěte na břichu ani na zádech. Naštěstí se lidé ve spánku automaticky obracejí z boku na bok, a tak nedochází k přetížení ledvin a dalších orgánů.

7) Nespěte na průvanu, pokud potřebujete přívod čerstvého vzduchu, tak lehce otevřete okno. Nejlepší spánek je při teplotě + 18-20 ° C.

8) Je vhodné z ložnice odnést vše hlučné, příkladně mechanické hodiny a také otočit knoflíkem u světelných elektronických hodin.

9) Hlavní pravidlo pro dlouhé milovníky spánku: neležet zbytečně v posteli! Jakmile se člověk probudí v rozumném čase, je třeba se usmívat, odhodit deku a jít něco dělat, ne se pokoušet znovu usnout. Nicméně, první 5-7 dny, ráno nebo odpoledne se vám bude chtít spát, ale to jde jen o zvyk těla. Pak to přejde.

10) Před spánkem si v hlavě nepřehrávejte, co vás čeká, co vám kdo řekl – snažte se na nic nemyslet, jinak se vám bude špatně usínat a nepomohou vám ani pohodlné postele pro zdravý spánek. Známý moudrý aforismus: „čisté svědomí – nejlepší recept na kvalitní spánek.“

11) Taktéž se doporučuje usínat při klidné příjemné hudbě a bez zapnuté obrazovky ať už u počítače nebo u televize. Naprosto úžasný a relaxační je šustění lesů nebo šumění moře.

12) Pokud se toužíte dobře vyspat, tak před spaním neholdujte alkoholu ani nápojům obsahující kofein. Maximálně jedno pivko. Kofein je přítomen nejen v kávě, v čaji a cole, ale také v čokoládě a v mnoha lécích proti bolesti. Je mnohem užitečnější před spaním pít uklidňující čaj s bylinkami (heřmánek, máta, chmel, kozlík, meduňka). Učiněný zázrak je sklenice teplého mléka a v něm rozpuštěna 1 polévková lžíce medu. Med je na spaní účinnější než kterýkoliv prášek.

13) Je dobré, než půjdete do postele, vzít teplou sprchu nebo si dopřát teplou lázeň. Do které přidáme koupelovou sůl, esenciální olej či tinkturu kopřivy nebo pelyněk. Pozor: Voda by měla být teplá nikoliv horká ani studená. Studenou sprchu si dejte ráno.

14) Ve večerních hodinách se vyhněte námaze. Po hodině 19 nepřichází v úvahu aerobik, fitness a jízda na kole. Intenzivní sport po dobu několika hodin, zvyšuje krevní tlak a tělesnou teplotu.

15) Naprosto nejvhodnější je před spánkem se projít na čerstvém vzduchu s psím miláčkem.

Přečtěte si také: Základy výběru vhodné barvy do ložnice

Mohlo by se vám líbit:

Jak se chránit před klíšťaty a encefalitidou

Způsobů, jak odstranit starý nátěr ze dřeva je hned několik…

Jak vybělit záclony bez chemie, jen s tím, co už máte doma

3 osvědčené tipy, jak vyčistit připálený hrnec

Jak vyčistit zašlé spáry

7 tipů pro optické zvětšení malé koupelny